Co dalej z pismami złożonymi przez posła Michała Jarosa?

Strona społeczności lokalnej

Co dalej z pismami złożonymi przez posła Michała Jarosa?

W związku z odpowiedziami na pisma Pana posła Michała Jarosa, pozwolę sobie zacytować te dwa dokumenty jakie Pan poseł otrzymał. Dotyczą one przystanku kolejowego w Mędłowie i ekranów wygłuszających przy autostradzie A4.

Pragnę również zaznaczyć, że do tej pory Pan poseł Michał Jaros nie otrzymał odpowiedzi na pisma złożone do Gmina Żórawina. Mam nadzieję, że to tylko przypadkowe uchybienie.

Poniżej załączam odpowiedzi:

Szanowna Pani Marszałek,
w nawiązaniu do zapytania nr 70 Posła na Sejm RP Pana Michała Jarosa w sprawie budowy przystanku
kolejowego w miejscowości Mędłów w gm. Żórawina na trasie linii kolejowej nr 276 informuję, że obecnie nie
jest planowana budowa przystanku kolejowego we wskazanej w zapytaniu lokalizacji.
Informuję, że zbadanie zasadności budowy przystanku we wskazanej przez Pana Posła lokalizacji będzie
możliwe dopiero na etapie analiz studialnych dotyczących linii kolejowej nr 276. W resorcie infrastruktury
i właściwych jednostkach prowadzone są obecnie prace planistyczne związane z nową perspektywą
finansową UE na lata 2021-2027. Ich zakładanym efektem będzie powstanie listy infrastrukturalnych
projektów kolejowych planowanych do realizacji w kolejnych latach. Po zakończeniu ww. prac wskazane
zostaną te projekty, które na podstawie analiz najlepiej wpisują się w sieciowy charakter transportu
kolejowego, a tym samym mogą istotnie przyczynić się do zwiększenia liczby pasażerów oraz ładunków.
Ostateczny kształt listy projektów będzie także uzależniony od zasad korzystania z instrumentów
finansowych UE, które są w trakcie ustalania dla nowej perspektywy oraz uwarunkowane wielkością
dostępnego budżetu. W procesie przygotowywania nowych propozycji inwestycyjnych kluczowe znaczenie
będzie miało stanowisko organizatora publicznego transportu zbiorowego, którym w niniejszej sprawie jest
Samorząd Województwa Dolnośląskiego.
Dodatkowo informuję, że w świetle przekazanych informacji, Spółka PKP PLK S.A. nie prowadziła konsultacji
z Urzędem Gminy Żórawina oraz Samorządem Województwa Dolnośląskiego w zakresie budowy przystanku
kolejowego w miejscowości Mędłów w gm. Żórawina.

Szanowna Pani Marszałek,
odpowiadając na zapytanie nr 71 Pana Posła Michała Jarosa z dnia 17 grudnia 2019 r. w sprawie
ograniczenia hałasu dobiegającego z autostrady A4 w miejscowości Mędłów w gm. Żórawina –
przedstawiam następujące informacje.
Na podstawie pomiarów hałasu przeprowadzonych w charakterystycznych punktach sieci drogowej
w 2015 roku, została opracowana w 2018 roku mapa akustyczna, która nie wykazała dla miejscowości
Mędłów przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu, wyrażonych wskaźnikami LDWN i LN.
Wskaźniki te zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie
dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz.U. z 2014 r. poz. 112) zmienionym od dnia
1 października 2012 r. mają zastosowanie do prowadzenia długookresowej polityki w zakresie
ochrony przed hałasem dla terenów chronionych. Dopuszczalny długookresowy średni poziom
dźwięku dla terenu chronionego w miejscowości Mędłów wynosi dla wskaźnika LDWN 64 dB,
natomiast dla wskaźnika LN 59 dB. W związku z powyższym przyjęty Uchwałą nr XII/288/19 Sejmiku
Województwa Dolnośląskiego z 24 października 2019 r. w sprawie zmiany uchwały nr L1/1832/14
Sejmiku Województwa Dolnośląskiego z 26 czerwca 2014 r. w sprawie przyjęcia „Programu ochrony
środowiska przed hałasem dla województwa dolnośląskiego” nie wskazuje dla miejscowości Mędłów
terenów zagrożonych hałasem, pochodzącym od autostrady A4 i nie nakłada na zarządcę drogi na
omawianym odcinku autostrady działań mających na celu poprawę klimatu akustycznego. Wobec
czego na chwilę obecną nie jest planowana budowa ekranów akustycznych w sąsiedztwie
miejscowości Mędłów. Ponadto informuję, że w 2020 roku na sieci dróg krajowych zostanie
przeprowadzony kolejny Generalny Pomiar Hałasu, na podstawie którego zostanie opracowana
następna edycja map akustycznych, obejmująca również omawiany odcinek autostrady A4.
Jednocześnie informuję, że GDDKiA zleciła w 2019 roku wykonanie opracowania: Studium
Korytarzowe wraz z Analizą Techniczno – Ekonomiczno – Logistyczną rozbudowy/budowy autostrady
A4 na odcinku Wrocław – Krzyżowa, uwzględniającego planowany przebieg dróg ekspresowych S8 i
S5. Będzie to opracowanie, które wskaże możliwości rozbudowy istniejącej autostrady A4
na odcinku od węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, bądź budowy autostrady A4
na wyżej wymienionym odcinku w nowym korytarzu. Powyższe opracowanie każdorazowo obejmuje
odcinek autostrady w sąsiedztwie miejscowości Mędłów. Na podstawie wyżej wymienionego
opracowania GDDKiA podejmie decyzję odnośnie dalszych działań i zlecenia kolejnych stadiów
dokumentacji, między innymi Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego, dla którego
będzie uzyskiwana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, uwzględniająca również wymagane
zabezpieczenia przed hałasem. W ramach wyżej wymienionego zadania planowane są w I kwartale
2020 roku spotkania informacyjne ze społeczeństwem, w tym również gminy Żórawina.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.